Introducere

Cuprins

Capitolul I. Structura organizationala a intreprinderii

  1. Factorii de influenta a tipurilor de structuri organizatorice
  • Tipul si complexitatea productiei de bunuri
  • Dimensiunile intreprinderii
  • Calificarea personalului
  • Cadrul juridic si statutul juriic de functionare

Obiective

Dupa parcurgerea acestui capitol, elevii vor fi capabili:

  • sa identifice factorii de influenta a tipurilor de structuri organizatorice;
  • sa enumere tipurile de structuri organizatorice;
  • sa stabileasca pozitia sa in cadrul structurii organizatorice;
  • sa determine relatiile ce se stabilesc in cadrul structurii organizatorice.

Structura organizatorica a intreprinderii

Structura organizatorica reprezinta un ansamblu de functii si de relatii care asigura dirijarea sistemului catre obiectivele propuse.
Rprezentarea schematica a structurii organizatorice a unei intreprinderi poarta numele de organigrama.
Structura organizatorica a unei intreprinderi prezinta 3 caracteristici principale: specializarea, coordonare, formalizare.
  • Specializarea indica gradul de divizare si omonegitate a muncii in compartimentele muncii.
  • Coordonarea se refera la modul de asigurare a cooperarii intre compartimente si indivizi.
  • Formalizarea marcheaza gradul de precizie in definirea functiilor si legaturilor.