aspecte introductive
Obiective Operaţionale
La sfârşitul lecţiei, elevii vor fi capabili:
- să definească noţiunile ,,tradiţie" şi ,,obicei", fiind admise cel mult două greşeli de exprimare;
- să numească cel puţin cinci obiceiuri specifice Crăciunului;
- să numească cel puţin două obiceiuri specifice Anului Nou;
- să explice semnificaţia termenului ,,a colinda", pe baza informaţiilor prezentate, în maxim un minut.
Competenţe
La sfârşitul aceste lecţii, elevii vor dobândi următoarele competenţe:
- să facă deosebirea între termenii ,,tradiţie" şi ,,obicei";
- să clasifice obiceiurile;
- să identifice perioada calendaristică numită ,,sărbători de iarnă";
- să descrie sintetic cele mai îndrăgite obiceiuri de iarna.
Cuprinsul lecţiei
-
Tradiţii şi obiceiuri- definiţii
-
Clasificarea obiceiurilor
-
Sărbătorile de iarnă- scurtă prezentare
-
Obiceiuri româneşti
-
Colinde- descrierea limbajului sincretic.