aspecte introductive

Obiective Operaţionale

La sfârşitul lecţiei, elevii vor fi capabili:

  • să definească noţiunile ,,tradiţie" şi ,,obicei", fiind admise cel mult două greşeli de exprimare;
  • să numească cel puţin cinci obiceiuri specifice Crăciunului;
  • să numească cel puţin două obiceiuri specifice Anului Nou;
  • să explice semnificaţia termenului ,,a colinda", pe baza informaţiilor prezentate, în maxim un minut.

 

Competenţe

La sfârşitul aceste lecţii, elevii vor dobândi următoarele competenţe:

  • să facă deosebirea între termenii ,,tradiţie" şi ,,obicei";
  • să clasifice obiceiurile;
  • să identifice perioada calendaristică numită ,,sărbători de iarnă";
  • să descrie sintetic cele mai îndrăgite obiceiuri de iarna.

 

Cuprinsul lecţiei

  • Tradiţii şi obiceiuri- definiţii
  • Clasificarea obiceiurilor
  • Sărbătorile de iarnă- scurtă prezentare
  • Obiceiuri româneşti
  • Colinde- descrierea limbajului sincretic.